Вся жизнь православного христианина управляема благим Божьим Промыслом. Все скорби и напасти, которые бывают в жизни людей не случайны. Все болезни, которые попускаются Господом на долю человека имеют разные цели. Один их получает как венец славы, другому они посылаются как наказание за грехи, третьему – во вразумление. В любом случае, болезнь – это знак присутствия Божьего, проявление Его заботы о падшем человеке. Если цель, с которой посланы болезни достигнута, то Бог посылает исцеление. Яркий пример этому находится в Священном Писании. Через православные молитвы, читая каноны за здравие болящего, христиане обращаются к Всевышнему об исцелении своих недугов, болезней своих родных и близких. Усердные молитвы помогают вымолить у Господа прощения, а посланные недуги – привести человека к Богу, даровав ему веру, а вместе с ней и спасение.
В каноне за выздоравливание болящего верующие христиане видят в Боге “долготерпимого и милосердного, милостивого врача душ и телес”. Молитвы канона обращены и к Пресвятой Богородице – Ходатаице перед Господом о здравии болящего, просительнице за каждого грешного у Бога, который является для всех “путь и жизнь”.
Канон врачебной науки
Продолжателями дел Господних в исцелении болезней на земле стали великие медицинские светила, которые получили от Всевышнего дар избавления людей от тяжелых недугов. Среди многих знаменитых трудов, написанных о борьбе за охрану здоровья человека самым древним признан Канон врачебной науки, написанный известным врачом древности Ибн Сином и ставший самой знаменитой книгой в истории медицины. Это произведение, написанное на арабском языке, было переведено на латинский и с XII по XVII века являлось энциклопедией медицинской науки для врачей Востока и Запада. Популярность Канона врачебной науки была вызвана его доступностью в изложении, убедительностью, точностью предписаний. Уже в двенадцатом веке, когда изобрели печатный станок, эта книга оказалась одной из первых печатных книг и по числу экземпляров не уступала Библии. Первое печатное издание Канона врачебной науки вышло в 1473 году на латинском языке, а в 1543 году – на арабском.
Слушать на видео канон за здравие болящего
Православный текст канона за болящего человека
Став пред святыми иконами, со смирением сердца и сокрушенным помыслом сотвори обычные поклоны с молитвами:
Боже, милостив буди мне грешному (поклон).
Боже, очисти грехи моя, и помилуй мя (поклон).
Создавый мя, Господи, помилуй (поклон).
Без числа согреших, Господи, прости мя (поклон).
Владычице моя, Пресвятая Богородица, спаси мя грешного (поклон).
Ангеле, хранителю мой святый, от всякаго зла сохрани мя (поклон).
Святый (апостоле, или мучениче, или преподобне отче, имярек) моли Бога о мне (поклон).
По сем глаголи начало:
Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Аминь.
Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе, Царю Небесный:
Трисвятое
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитва ко Пресвятой Троице
Пресвятая Троице, помилуй нас; Господи, очисти грехи наша; Владыко, прости беззакония наша; Святый, посети и исцели немощи наша, имене Твоего ради.
Господи, помилуй. (Трижды) Слава, и ныне.
Молитва Господня
Отче наш, Иже еси на небесех! Да святится имя Твое, да приидет Царствие Твое, да будет воля Твоя, яко на небеси и на земли. Хлеб наш насущный даждь нам днесь; и остави нам долги наша, якоже, и мы оставляем должником нашим; и не введи нас во искушение, но избави нас от лукаваго. Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь.
Господи, помилуй (12).
Слава и ныне:
Приидите поклонимся (трижды).
Чудотворный Псалом 50 Давидов
Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Наипаче омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя; яко беззаконие мое аз знаю, и грех мой предо мною есть выну. Тебе единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих; яко да оправдашися во словесех Твоих, и победиши внегда судити Ти. Се бо, в беззакониих зачат есмь, и во гресех роди мя мати моя. Се бо, истину возлюбил еси; безвестная и тайная премудрости Твоей явил ми еси. Окропиши мя иссопом, и очищуся; омыеши мя, и паче снега убелюся. Слуху моему даси радость и веселие; возрадуются кости смиренныя. Отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Воздаждь ми радость спасения Твоего и Духом Владычним утверди мя. Научу беззаконныя путем Твоим, и нечестивии к Тебе обратятся. Избави мя от кровей, Боже, Боже спасения моего; возрадуется язык мой правде Твоей. Господи, устне мой отверзши, и уста моя возвестят хвалу Твою. Яко аще бы восхотел еси жертвы, дал бых убо: всесожжения не благоволиши. Жертва Богу дух сокрушен; сердце сокрушенно и смиренно Бог не уничижит. Ублажи, Господи, благоволением Твоим Сиона, и да созиждутся стены иерусалимския. Тогда благоволиши жертву правды, возношение и всесожегаемая; тогда возложат на олтарь Твой тельцы.
Помилуй мя, Боже:
Верую во единого Бога Отца:
По сем Канон:
Канон за болящего
Песнь 1
Ирмос. Пресекаемое море жезлом древле, Израиль пройде яко по пустыни, и крестообразно яве, предуготовляет стези. Сего ради поем во хвалении чудному Богу нашему, яко прославися.
Запев. Милостиве Господи, услыши молитву раб Своих, молящихся Тебе.
В день печали нашедшия на ны к Тебе, Христе Спасе, припадающе, твоя милости просим, облегчи болезнь раба Твоего, изреки нам, яко сотнику: “иди, се здрав есть отрок твой”.
Милостиве Господи, услыши молитву раб Своих, молящихся Тебе.
Мольбы и моления с воздыханием к Тебе, вопием Свое Божий: помилуй нас. Воздвигни со одра лежащаго, яко раслабленнаго словом: “возьми одр твой, глаголя отпущаются ти греси твои”.
Слава: Твоего, Христе, образа подобию поклоняющиеся, верою целуем, и болящему здравия просим, подражающе кровоточивый, яже подольце риз Ти коснуся исцеление недуга приять.
И ныне: Пречистая Госпоже Богородице, всем известная помощница, не презри нас к Тебе припадающих моли яко блага Своего Сына и Бога нашего, дати здравие болящему, да Тя с нами прославляет.
Песнь 3
Ирмос. Иже от несущих вся приведый, словом созидаемая, совершаемая духом Вседержителю Вышний: в любви Твоей утверди мене.
Иже от тяжких болезней на земли повержен к Тебе Христе, с нами вопиет, подаждь здравие телеси его, яко же Езекии плакавшемуся к тебе.
Призри, Господи, на наше смирение, и не помяни беззаконий наших, но веры ради болящего, яко прокаженнаго словом исцели ему болезнь, да Твое, Христе, славится имя.
Слава: Церковь, юже еси освятил, на ту Христе не даждь поношения, но воздвигни невидимо в недузе на одре лежащаго, в нейже Тя молят, да не рекут невернии, где есть Бог их.
И ныне: К Твоему пречистому, Богородице, Образу руце воздеюще вопием, услыши раб Твоих молитву и спаси в болезни лежащаго, да от болезни востав, воздаст обеты, яже в печали глаголаша уста его.
Седалень, глас 8.
На одре греховном слежаща мя, и страстьми уязвлена, якоже воздвиг Петрову тещу и спас разслабленнаго носима со одром, тако и ныне посети, Милостиве, болящаго, понесый недуги рода нашего, Тебе единаго свемы терпелива и милосердна, милостива врача душам и телесем, Христа Бога нашего, наводяща недуги и паки исцеляюща, подавающа прощение кающимся о согрешениих единаго милосердаго и милостиваго.
Слава гл. 2: Аз грешный плачуся на одре своем слежа, прощение ми подаждь, Христе Боже, и от болезни воздвигни мя, яже есм от юности грехи сотворил, избыти ми молитвами Богородицы сих даруй.
И ныне: Умилосердися и спаси мя воздвигни мя от одра болезненнаго, мощь бо моя во мне изнеможе и весь нечаянием одержим есмь, Мати Божия Пречистая, исцели недугующа, Ты бо еси помощница христианом.
Песнь 4
Ирмос. Положил еси к нам твердую любовь Господи: Единородного бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси Темже ти зовем благодаряще: слава силе твоей, Господи.
Уж отчаянна лютым недугом и к смерти приближавшася, возвати, Христе, на живо и даждь плачущимся утеху, да вси прославляем Твоя святыя чудеса.
К Тебе, творче, каемся своих грех, яко не хощеши смерти грешничи, оживи, оздрави болящаго, да воставь послужит Ти, исповедая с нами Твою благость.
Слава: Слезы Манасиины, Ниневитян покаяние, Давидово исповедание приим, вскоре спасл еси: и наши молитвы ныне приими, даждь здравие болящему, о нему же Ти молим.
И ныне: Подаждь нам Твою милость Госпоже, всегда на Тя надеющимся, испроси здравие болящему, врачебнии Твои руце с Предтечею, Богородице, ко Господу Богу простирающи.
Песнь 5
Ирмос. На земли невидимый явился еси, и человеком волею сожил еси непостижимый, и к Тебе утренююще, воспеваем Тя, человеколюбче.
Дщерь Иаирову уже умершу, яко Бог оживил еси, и ныне возведи, Христе Боже, от врат смертных болящаго, Ты бо еси путь и живит всем.
Сына вдовича оживил, Спасе, и тоя слезы преложив на радость, спаси от недуга тлеющаго раба си, да и наша скорбь и болезнь на радость прейдет.
Слава: Огненную болезнь тещи Петрове прикосновением Твоим исцелив, и ныне востави болящаго раба Твоего, да востав, яко Иона, послужит Ти.
И ныне: Скорбнии, смирении, грешнии, не имеющии дерзновения, к Тебе Пречистая Богомати вопием, умоли Сына своего Христа, дати болящему здравие телеси.
Песнь 6
Ирмос. Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой, но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу, яко Петра мя Управителю, спаси.
Бездну милосердия и милости имея, Христе Боже, внуши моления раб Твоих. Ты бо еси Петром Тавифу воскресив, Ты и ныне в болезни лежащаго воздвигни, послушав церковных молитвенник.
Врачу душам и телесем нашим, понесый недуги всего мира, Христе, Енея Петром исцеливый, Ты и ныне болящаго исцели, Святых Апостол молитвами.
Слава: Преложи, Христе, на радость рыдание о недужнем скорбящих, да Твою получивше милость, внидут в дом Твой, со обетными дарами, славяща тя в Троице единаго Бога.
И ныне: Приидите, о друзи, поклонимся молящеся о болящем Божии Матери, Та бо имеет власть недужная исцеляти, со безмездникома вкупе духовным невидимо помазающе маслом.
Кондак по шестой песни, глас 3.
Душу мою, Господи, во грехах всяческих, и безместными деяньми люте разслабленну, воздвигни божественным си человеколюбием, якоже и разслабленнаго воздвигл еси древле, да зову Ти спасаем: щедрый Христе, даждь ми исцеление.
Ирмос: Иже руки Своея горстию содержай концы, Иисусе Боже, Иже Отцу собезначальный, и Духу Святому совладычествуя всяко плотию, явился еси, недуги исцеляя, и страсти очистил еси, слепца просветил еси, и раслабленнаго словом Божественным совоставил еси, сего право ходяща сотворив и одр повелел еси на раму взяти. Тем же вси с ним воспеваем и поем: щедрый Христе, даждь ми исцеление.
Песнь 7
Ирмос. Прежде образу златому, персидскому чтилищу, отроцы не поклонишася, трие поюще посреде пещи: отцев Боже, благословен еси.
О Кресте пресвятый Христов, честное древо животное, тобою смерть погибе и мертвии воскресоша, и ныне больнаго исцели и оживи, якоже при Елене умершую девицу.
Долгую и лютую болезнь Иовлю на гноищи и в червех того молящася, словом исцелил еси, Господи. И ныне же в церкви о болящем молим Тя, яко благ исцели невидимо молитвами Святых Твоих.
Слава: Вси свемы, яко умрети нам есть, Тебе Богу тако изволившу, но на мало время Милостиве, здравия просим болящему, премени от смерти на жизнь даждь скорбящим утеху.
И ныне: Пособствуй и помогай нашему сиротству, Богородице, Ты бо веси время и час, когда умолити Сына Твоего и Бога нашего, дати болящему здравие и прощение от всех грех.
Песнь 8
Ирмос. Служити живому Богу, в Вавилоне отроцы претерпевше, о мусикийских органах нерадиша, и посредь пламени стояще боголепную песнь воспеваху, глаголюще: благословите вся дела Господня Господа.
Здрава покажи, Владыко, болящаго раба Твоего, и скоро исцели, милостиве Христе Боже, и еще смерти не предаждь судней да Ти покаяние воздаст. Сам бо рекл еси: не хощу смерти грешничи.
Господи милостиве, твоя преславная чудеса и до нас ныне достигнут: бесы прожени, недуги погуби, раны исцели, болезни уврачуй, и потворы и чародеяния и всякие язи избави ны.
Слава: Запретивый, Христе, морским ветром, и страх ученик на радость преложивый, и ныне запрети тяжким болезнем, труждающим раба Твоего, да вси возвеселимся, хваляще Тя во веки.
И ныне: Избави, Богородице, от обышедших ны печалей, различных недуг, отравы же и чародейства, и бесовского мечтания и от урока злых человек и напрасныя смерти, молимся.
Песнь 9
Ирмос. На синайстей горе виде Тя в купине Моисей, неопально огнь Божества заченшую во чреви; Даниил же Тя виде гору несекомую, жезл прозябший, Исаия взываше, от корене Давидова.
Источниче жизни, подателю Христе милости, не отврати лица Твоего от нас, облегчи болезнь утружденному болезнею, и воздвигни яко Оаддеем Авгаря, да присно Тебе славить, со Отцем и Святым Духом.
Евангельскому верующе часу, Твоего ищем обета, Христе: просите, рекл еси бо, и дастся вам. Тем ныне предстояще молим Тя, возстави со одра здрава лютым повержена недугом, да тя с нами вкупе величает.
Слава: Мучимый недугом, внутрь невидимыми ранами, Тебе, Христе, с нами вопиет, не нам Господи, не нас ради, вси бо есмы исполнены грехов, но Матерьними и Предтечевыми молитвами даждь исцеление болящему, да Тя вси возвеличим.
И ныне: Божия, Мати Пречистая, со всеми Святыми призываем Тя: со Ангелы и Архангелы, со пророки и патриархи, со Апостолом, с преподобными, праведными молися Христу Богу нашему, дати здравие болящему, дя тя вси величаем.
Молитва
Боже сильный милостию, строяй вся на спасение роду человеческому, посети раба Своего сего (имя), нарицающа имя Христа твоего, исцели его от всякаго недуга плотскаго и отпусти грехи и греховные соблазны, и всяку напасть, и всякое нашествие неприязненно далече сотвори от раба Твоего, и воздвигни от одра греховнаго, и устрой его во святую Твою Церковь здрава душею и телом и делы добрыми славящаго со всеми людьми имя Христа Твоего, яко Тебе славу возсылаем, со безначальным Ти Сыном, и со Святым Духом ныне и присно и во веки веков. Аминь.
По окончании:
Достойно есть яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего. Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем.
Слава и ныне: Господи, помилуй (трижды)
Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас, Аминь.
- В этом каноне во время молитвословия выделенное курсивом не читается.
- Припев (запев) читается после каждого стиха, но если следующий куплет начинается со “Славы” или “И ныне”, то он откладывается. (Смотрите по образцу Песнь 1).
- Если написано “Слава”, то нужно читать: “Слава Отцу и Сыну и Святому Духу”.
- Если написано “И ныне”, то нужно читать: “И ныне и присно и вовеки веков. Аминь”.
- Если написано “Слава и ныне”, то читается: “Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И ныне и присно и вовеки веков. Аминь”.
С тегами: легенды молитва просветление религия христианство